dilluns, 24 d’agost del 2009

Sud del Pedra

Després d'uns dies de vacances ja tenia ganes d'enfilar-me per les parets i deprés de quedar amb l'Oriol i triar via anem cap a la Sud del Pedra. L'idea inicial era anar a fer l'Estimball, tot i que deprés de l'aproximació sota un Sol de justícia i gens d'aire (a més l'estat de forma no és el més idoni) i l'hora en què varem arribar a peu de via varem creure que seria millor deixar-la per un altre dia. Però no voliem marxar sense gaudir de l'excel·lent pedra que ens ofereix aquesta paret i decidim anar a fer una de les vies de la part dreta que són força més curtes. No portem ressenyes i no volem repetir cap via que ja haguessim fet, així que mirem de trobar una via que estigui equipada o que es pugui anar seguint tenint seguros com a referència, i creiem que la via Star Mc Hara podria ser el què buscavem, però que al final no li varem saber trobar el començament, i ens posem a una línia de parabolts, que sempre apaivaguen l'incertesa.
Tot i la ristra de parabolts no varem ser capaços de passar de la meitat del segon llarg, que com posteriorment varem veure al refugi era més que lògic, ens varem posar a la via Llamp del Tro, pressisament una de les que no tinc a la llista de futuribles, però la veritat és que en el primer llarg vaig xal.lar de valent, em va encantar, una placa que va augmentant progressivament de grau fins a 6b+, mentre que al segon llarg la primera part es deixa fer i un cop passada la zona herbosa entra de nou a una placa on els dos primers seguros també es deixen fer però seguidament vaig quedar encallat, a part del grau, que em superava, no vaig saber com arribar al següent seguro hi ho varem deixar, 7a.


L'Oriol al primer llarg.

L'art de deixar mallons a la via.

2 comentaris:

Mohawk ha dit...

A mi em van "obligar" a fer-la perquè la seva veïna, El camí del Tro estava ocupada i com vaig patir per passar el pas que comentes del segon llarg, deu ser 6c obligat o així...

La Star McHara té molt poques assegurances, es veu el recorregut des del Camí del Tro, o així m'ho van vendre a mi... no la deu fer ni déu ja.

A tibar-li osonencs!

Xevi ha dit...

Mohawk, he llegit la piada que va fer en Joan, i no sembla pas que t'hi estressessis gaire per fer la via!, per mi on hi ha un 7 ja és una A.
M'he estat mirant la Star McHara i pinta bé, pot ser una futurible.

Fins aviat!