dissabte, 1 de novembre del 2008

Via Itaca, 75 metres V+ Ae

Aquest dissabte, desafiant el temps, amb l'Ivan decidim fer cap a Montserrat, encara que fos per anar a esmorzar.

Surto de casa per anar a Sant Quirze i està plovent, ja veig que no escalarem. Quan passem per agulles no plou però encara hi ha boira, cosa que fa que les parets encara es mantinguin molles, confiem que un cop tornem d'esmorzar ja hagin marxat les boires i amb l'ajuda del vent s'aixugués alguna línia.

Al Bar Anna amb la torrada amb butifarra al plat, amb l'Ivan busquem alguan via per un dia com avui, una via curteta i que comencia amb artificial, ja que tenim força segur que la primera part de qualsevol via que triem estrà molla. Ens decidim per una ressenya que duia l'Ivan de la via Itaca a la Saca Gran, tres llargs amb 75 metres de recorregut.

Deixem el cotxe a l'aparcament d' agulles amb un temps molt tapat però almenys no hi ha boira, que tal i com he dit abans, juntament amb una mica de vent ajuda que la paret s'aixugui ràpid. Agafem el camí del Refugi i un cop passat el coll de les Portelles, enfilem amunt cap a la Saca Gran, tot moll.

Un cop a peu de via tal i com ens pensavem la primera part es ben molla, però al ser artificial no ens hi posem, esperant que no se'ns posi a ploure. Per comptes de posar-se a ploure ens sorpren el fet de veure que apareixen clarianes i ens toca el sol a mitja via, tot i que quan ja baixem de la via el temps es torna a tapar.

Pel què fa a la via, el primer llarg té l'entrada d'Ae, surts per una plaqueta i es va a buscar un petit diedre, seguidament una altre placa i ja s'arriba a la reunió, V Ae, parabolts i portar algun alien pel diedre. El segon llarg segueix també és V tot i que de la segon parabolt al tercer et posa les piles, V equipat amb 4 parabolts. El tercer llarg i últim és un llarg de quart que a la seva part final s'ajunta amb l'aresta Brucs, IV equipat amb 2 parabolts.

Per fer la via hem utilitzat una dotzena de cintes, estreps i aliens.

Vista de la cara nord i oest d'Agulles.

L'Ivan pujant per cordes durant l'aprximació.

L'entrada de la via Itaca ben moll.

L'Ivan arribant a la primera reunió.

L'Ivan a l'inici segon llarg.